پایگاه اطلاع‌رسانی قرارگاه امیرعباس فضلعلی

هر مجموعه انجمن های اسلامی در هر کجای کشور، یک سنگر فرهنگی و فکری است.«مقام معظم رهبری»
پایگاه اطلاع‌رسانی قرارگاه امیرعباس فضلعلی

قرارگاه محلی است که در آن افسران جوان جنگ نرم گرد هم می‌آیند تا اطلاعات خود را در مباحث اعتقادی، اخلاقی و تشکیلاتی بالا ببرند. قرارگاه انجمن های اسلامی ناحیه 3 کرج در سال 91 با عنوان قرارگاه حضرت علی‌اکبر(ع) در مقطع راهنمایی و با نام حضرت میثم تمار در مقطع دبیرستان، شروع به کار کرد. مربی و مسئول این دو قرارگاه از ابتدای تشکیل به فارغ التحصیل انجمنی، نیروی ارزشی، نخبه و خدوم انقلاب اسلامی، برادر "امیرعباس فضلعلی" سپرده شد. این شهید بزرگوار در طول کمتر از دوسال، فراتر از وظیفه ی خود فعالیت‌های مثمر ثمری در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی انجام داد و سرانجام در روز 22بهمن سال 1392همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که مشغول آماده‌سازی غرفه‌های فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان البرز بود، دچار سانحه‌ی برق گرفتگی شده و به ملکوت اعلی پیوست. از آن پس به پاس خدمات و تلاش های بی‌وقفه‌ی آن فعال جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی، قرارگاه های تحت مسئولیت ایشان، به عنوان قرارگاه «امیرعباس فضلعلی»، مقطع جدیدی از فعالیت خود را آغاز کرد. انشاءالله همه‌ی ما ادامه دهنده‌ی راه شهدا باشیم.
پس از وقایع اتحادیه انجمن اسلامی البرز در مرداد سال93 و اخراج نیروهای ارزشی توسط ابوالحسن معظمی گودرزی، قرارگاه زنده یاد امیرعباس فضلعلی، به عنوان یک قرارگاه فرهنگی مستقل، فعالیت خود را ادامه داد و به یاری خداوند متعال این روند را ادامه خواهد داد.

نوای عشق
آخرين نظرات

پاسخ نامه ی مسئول اتحادیه البرز توسط علی نظری

سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۰۳ ب.ظ

 بسم الله الرحمن الرحیم

مبادا در گوشه و کنار، یا در دستگاه انتظامى یا قضایى، کسانى باشند که راه را جلو آمر به معروف و ناهى از منکر سد کنند! مبادا کسانى باشند که اگر کسى امر به معروف و نهى از منکر کرد، از او حمایت نکنند، بلکه از مجرم حمایت کنند! البته خبرهایى از گوشه و کنار کشور، در بعضى از موارد به گوش من مى‌رسد. هر جا که بدانم و احساس کنم و خبر اطمینان‌بخشى پیدا کنم که آمر به معروف و ناهى از منکر، خداى نکرده مورد جفاى مأمور و مسؤولى قرار گرفته، خودم وارد قضیه خواهم شد .(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم-71/7/29 )

بدینوسیله پاسخ نامه ای را که در جواب نامه ی سرگشاده ی ما، و به صورت سؤالی مطرح نمودید،مرقوم میدارم تا حجت را بر شما تمام کرده و شبهاتتان را-البته اگر شبهه است- رفع نمایم.
فرمودید "طبق قوانین جامع اتحادیه، عزل و نصب معاونین، جزو وظایف و حقوق مسئول استان است "چه کسی این حرف را نقض کرده است؟ اگر به نامه ی ما توجه میکردید، در نامه  نگفته بودیم که شما حق چنین کاری را نداشتید، بلکه گفته ایم این کار شما کار نادرستی است، زیرا شما بدون دلیل چنین کاری را-آنهم در شرایطی که نیروی مسلط به امور ندارید و اگر هم چنین نیرویی باشد شما اورا قبول ندارید- انجام داده اید. ما به این عمل معترضیم  نه به اساس اختیار عزل و نصب شما.
گفته اید لیست نخبگانی که با عملکرد شما از اتحادیه فراری شده اند را به شما تحویل دهیم.خوب متوجه منظور شما شدیم.شما میخواهید اظهار کنید که نخبه ای وجود نداشته که بخواهد با عملکرد شما فراری شود!  پس خوب توجه کنید؛
نخبه مهران بهرام است که در سخت ترین شرایط ، اتحادیه را اداره کرد و نگذاشت اتحادیه البرز تعطیل شود. نخبه اوست که قرار بود 20 روز سرپرست باشد اما  این 20 روز به11ماه تبدیل شد، لیکن یک نفر هم احساس نکرد که معاونت برادران علاوه بر کار خودش، کارهای مسئول مجموعه را نیز انجام میدهد .کسی متوجه نشد که اتحادیه  ای که نه پول دارد  و نه مسئول مستقل، چگونه این حجم از برنامه ها را انجام میدهد.
نخبه خانم آقایی است که مجموعه ی خواهران را به شبکه ای قوی تبدیل کرده و برای به بار آمدن یک زن انقلابی، بدون هیچگونه امکانات، چنان مجموعه ی خواهران را هماهنگ کرده که تا مدت ها بعد نیز خواهرانی که به مجموعه بیایند، از عطر ملیح فعالیت های دوره ی ایشان، کمال تمتع را خواهند برد.
نخبه محمد امین سلیمی است که با داشتن تمام امکانات مادی لازم و همچنین فعالیت در نهاد های مهم انقلابی در سطح استان و حتی کشور، در اتحادیه همچون سربازی کار میکند و بدون مزد و مواجب همچون ده ها نیروی رسمی شما خدمت کرده و جز اندکی گوش شنوا، چیزی از شما طلب نمیکند.
نخبه محمد صابر اسدی است که با وجود مشغله های فراوان در دانشگاه امام صادق (ع) به  این مجموعه میاید تا باری از دوش فرهنگ این کشور و این استان بردارد.
نخبه حمید صمصامی است که با وجود توانایی برای داشتن شغلی با موقعیت بهتر و شرایط مادی با ارزش تر، اتحادیه را به میل خود رها نمیکند؛ چون دغدغه ی کار فرهنگی دارد.


نخبه مجید امیری است که خود در مجموعه هایی توان مدیریت دارد و تا حدودی نیز  چنین میکند، اما در اتحادیه همچون زیر دست مخلص و با وفایی فعالیت میکند، که چنین نیرویی در میان دوستان آموزش و پرورشی جنابتان بسان معجزه میماند.
نخبه فارغ التحصیلانی همچون علی پروهان و محمد بابا زاده اند که هرکدام ظرفیت بالایی برای انجام فعالیت های مختلف داشته و کار تشکیلاتی را از شما و دوستانتان بیشتر میدانند.
نخبه مربیان ما همچون مجتبی فریدونی، محمد غنی زاده، محمدرضا زارع، محمد علی حسن پور، سید قاسم میر ابوالقاسمی دهها نفر همچون ایشان هستند که فی سبیل الله به مجموعه خدمت میکنند و کار در مسیر امام زمان(عج) را منتی میدانند که خداوند بر سر آنها نهاده است.
نخبه، دانش آموزانی با معدل درسی و سطح فکر بالا هستند که شمارشان بیش از آنی است که بخواهم راجع به آنها بنویسم؛ هرکدامشان همچون افسران جوانی هستند که اگر شما  و دوستان و انساب و اذنابتان ،در امر تربیت علمی و فرهنگی آنها دستکاری نکنید، در آینده ای نه چندان دور،حریف دهها نفر از دانه درشت های دشمن هستند.
باز هم اگر نخبه خواستید بگویید تا برایتان شرح بدهم.
گفته اید که به شما بگوییم چند درصد مدارس، انجمن اسلامی دارند، یا چند درصد دانش آموزان استان البرز، نام انجمن اسلامی را شنیده اند.
مثلاً خواسته اید بگویید که ما کار نکرده ایم! اولاً هرچه بگوییم به خرج حضرتتان نمیرود،اما بدانید ما در حد توان و با توجه به ظرفیت و امکانات دوران خودمان، چندین برابر ورودی، فعالیت کرده و خروجی داشته ایم .قبلاً هم به شما گفته شد که عدم سنجش ورودی با خروجی ،انسان را به جایی میرساند، که همچون شما تهمت بزند و به مغلطه روی بیاورد. بد نیست بیانات مقام معظم رهبری درمورد سنجش ورودی با خروجی و لزوم محاسبه ی دقیق در امور را مطالعه کنید، تا  این قدر نقیضه نگویید. البته فراموش کردم به نقش دوستان همکار آموزش و پروشی شما در این امر و مورد اشاره شده توسط شما در سوال بعدی اشاره کنم، که همیشه کارشکنی میکردند و به هیچ صراطی مستقیم نبودند. نه در دادن امکانات کمکی میکردند و نه در همکاری ها و کاغذ بازی های اداری فیما بین دومجموعه، که موجب میشد بعضی از مدیران مدارس هم آنقدر جسور شوند، که به نیرو های ما بی حرمتی کنند.
گفته اید چرا نام اتحادیه تا اردیبهشت 93 وارد اشتهارد، ملارد،شهریار و طالقان نشده است! دروغ گفتید و مثل همیشه به کذب و اتهامات بی اساس متوسل شدید. در تمام مناطقی که گفتید مدتها فعالیت شده بود و در تمام این شهرها مربی داشته ایم و به کار مشغول بوده ایم و در حد توان مربی به مدارس رفته و نیرو انتخاب کرده بود. حتی نام مربی هایی که در این مناطق فعالیت میکردند همچون هادی رحمتی و یاسر ساسانی هنوز در اسناد اتحادیه موجود است. متأسفانه دامنه ی اطلاعات غلط شما آنقدر وسیع شده است، که نمیدانید شهرستان طالقان یک دبیرستان تک جنسیتی و اشتهارد سه دبیرستان داشته است و عملاً و قانوناً برای تعداد کمتر از شش مدرسه نباید قرارگاه تشکیل شود. چون دفتر مرکزی توانایی پشتیبانی مالی چنین مربیانی را ندارد و برای آنها صرف نمیکند که برای 3مدرسه قرارگاه تشیل دهند. طبق معمول سند جامع تحول قرارگاهی را مطالعه نفرمودید . با این حرف ها و صحبتها به دیگران بیشتر میفهمانید که حرفهای ما درست بوده است .
اما ما برای پیشرفت بهتر کار و عمل به تکلیف شرعی-که فکر نمیکنم شما به آن (تکلیف مداری)  اعتقادی داشته باشید- از آن سه مدرسه و یک مدرسه هم نگذشتیم و تلاش خود را در حد توان انجام دادیم.
به خرید سه ماه سربازی سرباز مجموعه به قیمت یک میلیون تومان اشاره کردید و گفتید این کار خلاف بوده است. نمیدانم ساختن این اکاذیب با اوهام ذهنی خود شماست یا الهامات شیطانی است که به شما القاء میشود؟!
آقای رضا اصلانی که بحمدالله زنده و حی و حاضر و قابل دسترسی است و میتوانید او را به محکمه ی اوهام ذهنی خویش بکشانید و از او بپرسید تا سخنان مارا تأیید کند؛ ایشان به آقای بهرام گفت" من میدانم مجموعه به پول نیاز دارد؛ همچنین نیاز به نگهبان دارد...من اگر بخواهم از کسری خدمت استفاده کنم، میتوانم اوایل اردیبهشت ماه  سربازی خود را تمام کنم. اما به دلیل اینکه فعالیت های مجموعه را فعالیت های مثمر ثمر و صحیحی میدانم و به این مجموعه علاقه دارم، یک میلیون تومان برای خرج های جانبی ساختمان نیمه کاره اتحادیه به شما میدهم و سوئیت اتحادیه را نیز تجهیز کرده و شبانه روز به نگهبانی از مجموعه نیز میپردازم.در ساعات اداری هم که سرباز هستم و هرکاری برای سرباز باشد را انجام میدهم. فقط شما وقت مطالعه ی بیشتری در دوماه اردیبهشت و خرداد به من بدهید. چون بنا دارم در آزمون حوزه شرکت کنم."
کجای این ماجرا خرید سربازی بود؟ کدام عاقلی این شرایط را نمیپذیرد؟
شما با ذکر این اکاذیب میخواهید عدم تعهد به تصمیمات مصوب مسئولین قبلی را توجیه کنید؛ میخواهید در سایه ی این تهمت بزرگ، عدم عودت قرض رضا اصلانی را پنهان کنید. چرا نمیگوئید که حاضر نشدید قرض مجموعه به سرباز را ادا کنید؟چرا نمیگوئید در جواب رضا اصلانی که قرض داده شده از جانب خود به مجموعه را طلب کرد گفتید:"برو از همان کسی که پول تو را گرفته (مهران بهرام )پول را پس بگیر " و اینگونه جلوی مال حلال و حقوق شرعی یک نفر نیکوکار را گرفته اید و با این کار به دیگران یاد میدهید که به هیچ وجه به مجموعه ای فرهنگی علی الخصوص اتحادیه، پولی را قرض ندهند.
 در پاسخ به تهمت بعدی شما که راجع به مأمورین اتحادیه صحبت کردید باید بگویم به همان دلیلی که امروز شما به مأمورین خود اجازه میدهید که مثلاً دو روز در هفته بیایند یا سه روز بیایند یا انقدر ساعت بیایند یا اصلاً نیایند، مسئول قبلی نیز در این حوزه ها اختیار تام از سوی دفتر مرکزی داشته است. اختیار مأمورین از سوی دفتر مرکزی به عهده ی مسئول استان است و طبق قوانین مسئول استان میتواند تعیین کند که مأمورین چند ساعت در هفته بیایند. حال باید پرسید که شما چگونه این حق را برای خود قائلید ولی برای مسئولین قبل از خود نه!؟ آیا مدیران نظارت و ارزیابی عملکرد شما در حوزه ی خواهران و برادران، سرپرست معاونت برادران و مسئول هیئت انصار المهدی که همه مأمور هستند و از اداره آموزش و پرورش فردیس-که حضرتعالی در آنجا کار میکردید-به اتحادیه آمده اند، تمام روز های هفته در اتحادیه اند؟
تهمت بعدی شما این است که در مدیریت قبلی و معاونت معاونین اخراجی، حقوق مربیان برگشت داده شده و به عنوان شارژ موبایل و...استفاده شده است! نمیدانم در مقابل خداوند چگونه پاسخگوی تهمت های بی اساس خود خواهید بود؟ اولاً بفرمایید چه زمانی در طول دی ماه 1391 تا اسفند 1392پولی برای مربیان واریز شده است؟
دوماً، جناب آقای مسئول استان!  مرجع قانونی بالادست اتحادیه استان، دفتر مرکزی است!  مسئولین قبلی بر اساس نظر دفتر مرکزی گفته بودند که حقوق مربیان، بر اساس حضور در مدارس، حضور در جلسه ی مربیان، حضور در قرارگاه و... و بنا بر صلاحدید مسئول شهرستان و معاونت ها تقسیم بندی شود. از سوی دیگر مربیانی که به هر دلیل نتوانسته بودند قرارگاه خود را به ثبت اینترنتی برسانند، یا خرابی سایت مانع انجام عملیات ثبت شده بود، باید به دلیل انجام امور مربیگری حقوقی دریافت میکردند. به همین دلیل پول هایی که  خود مدیران قبلی  از سازمان ها و نهاد ها به سختی جذب میکردند، برای مربیان به نسبت فعالیت مربی در آن ماه تقسیم بندی میشد و برای هر مربی رقمی بین70 الی150 هزار تومان واریز میشد. دفتر مرکزی  از این 15 ماه فقط حقوق 4 یا5  ماه مربیان را واریز کرده است!کجای کار ما خلاف بوده؟کدام پول خرج شارژ موبایل شده است؟کدام پول بر خلاف قوانین و منویات دفتر مرکزی حرام شده است؟
راجع به ساعت کاری نیروهای اتحادیه بحث کردید. اولاً زمان کار در نهاد های فرهنگی با هماهنگی ارگان های بالادست آن نهاد،توسط مسئول مجموعه تعیین میشود. ثانیاً،اداری شدن نهاد فرهنگی جزو آفت هایی است که دبیر کل محترم در همایش اخیر به آن اشاره کرده و جداً مسئولین استان ها را از اداری شدن اتحادیه بر حذر داشتند!  ثالثاً،حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری فرمودند: باید زمان کاری کادر خواهران اتحادیه را به گونه ای تنظیم کرد، که از مسئولیت خانه خود بازنمانند. زیرا کار اصلی آنهاست. رابعاً، مدیران نظارت و بازرسی و ارزیابی عملکرد خواهران و برادران، سرپرست معاونت برادران و مسئول بخش خواهران و مسئول هیئت انصارالمهدی(عج) که همه مأمورند و در زمان خود شما به اتحادیه آورده شده اند، در ماه چند ساعت کار میکنند؟روزی6 ساعت که پنجشنبه ها نیز تعطیل است و بعضی روزها نیز به دفتر نمی آیند! حدوداً میشود140 ساعت!
 نیرو های پیشین اتحادیه از صبح تا اذان مغرب در اتحادیه فعالیت کرده اند و حتی به دلیل ضرورت کار فرهنگی، تعطیلی پنجشنبه و جمعه برای نیرو های پیشین معنایی نداشته است! گاهاً به دلیل انجام بعضی برنامه ها، تا ساعت24 جلسات ادامه داشته و صبح و شب و تعطیلی معنایی نداشته است! نیروهای ما در ماه بیش از 300ساعت فعالیت داشته اند و  علاوه برخداوند، دانش آموزان هم شاهد این مدعا هستند.این تهمت شما واقعاً زشت بود! زیرا تنها اتهامی که نمیتوان به کادر قبلی وارد ساخت، میزان کار بود که بحمدالله در این حوزه نیز جاده صاف کن شیطان شدید و این اتهام بی اساس را نیز مطرح نمودید.
پرسیده اید که آیا میدانیم حوزه ی غیر مرتبط با کار مسئول استان وجود ندارد؟
باز هم به دلیل عدم علم به کار تشکیلاتی، قول ناصوابی را مطرح نمودید. حوزه ی غیر مرتبط یعنی مسئول مجموعه فقط باید بر کلیت فعالیت های زیر دستان نظارت کرده و درجایی که تطابق با تشکیلات نداشت تذکر دهد. اما در جزئیت کار زیر دستان اعم از معاونین و کارشناسان و مربیان نباید دخالت نکند. مثلاً تعیین زمان اردو و نحوه ی برگزاری، به عهده ی کارشناس و تأیید آن به عهده ی معاونت و تأیید نهایی طرح در کلیت آن به عهده ی مسئول استان است. دیگر اینجا دست بردن در تاریخ و مکان و ماهیت و محتوا از سوی مسئول استان، یعنی ورود به حوزه ی غیر مرتبط.
گفته اید اعضای قرارگاه ملی و استانی باید با نظر مسئول استان انتخاب شوند! هرچه بیشتر سؤال میپرسید، عدم تسلط شما به آیین نامه ها و اسناد بالادستی، بیشتر به چشم میخورد. هیچ کجای آیین نامه و شرح وظایف نیامده است که اعضای قرارگاه استانی و ملی باید با نظر مسئول استان معرفی شوند، بلکه وظیفه ی کلی فعال سازی قرارگاه استان جزو وظایف کلان مسئول استان است، که بنا بر آیین نامه جزئیات آن به کارشناس برنامه سازی و توسعه شبکه تفویض شده است. بلکه اعضای قرارگاه استانی و ملی به وسیله ی انتخابات تعین میشوند . یعنی در قرارگاه ناحیه ای، انتخاباتی برگزار میشود و در آن از هر قرارگاه اعضایی برای قرارگاه عملیات شهری معرفی میشوند و از قرارگاه های عملیات شهری، منتخبینی به قرارگاه استان راه میابند و در انتخابات بین اعضای قرارگاه استان، عضو قرارگاه ملی انتخاب میشود .بد نیست آیین نامه ها را مطالعه کنید. در ثانی، چه زمانی نمایندگان قرارگاه ملی با نظر شما انتخاب نشدند؟اصلاً مگر شما با دانش آموزان در ارتباط بوده اید که بخواهید آنها را بشناسید؟ قرارگاه استان هم در اواسط دوره ی خود بود که شما به عنوان مسئول مجموعه معرفی شدید! گناه دیگران چیست؟
گفته اید چرا لیست شهدا به شما تحویل داده نشده است! اولاً لیست پس از تهیه از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به شما داده شده است... لیکن نفس طرح چنین سؤالی واقعاً نابجا بود!حتی اگر چنین اتفاقی رخ داده بود،که نداده است!
در پاسخ به شبهه و اتهام بعدی باید گفت بر اساس نظر اداره آموزش و پرورش نواحی، شخصی به عنوان رابط از سوی آنان به اتحادیه معرفی میشد و با تمام آنها حداقل دو ماه یکبار جلسه گذاشته میشد و علاوه بر آن، گاهاً سرپرست اتحادیه و گروه همراه با رابط ناحیه و رئیس اداره آن ناحیه جلسه میگذاشتند، که گزارش مکتوب تمام جلسات موجود است.
در پاسخ به سؤالی گه گفته شده بود چقدر کار علمی برای بچه ها انجام دادید عرض میکنم: تمام قرارگاه های کرج، در طول امتحانات اقدام به برگزاری کلاس های تقویتی کرده اند و از اساتید قوی برای این کار استفاده شده است. این کار در طول سال حداقل در هر قرارگاه، سه بار انجام شده است.
اما سؤال مهمی را مطرح نمودید که کجای تشکیلات در سالن اتحادیه علیه مافوق تشکیلات  بدون هماهنگی جلسه برگزار میکنند! جلسه ای که به زعم شما علیه شما صورت گرفت، برای مخالفت یا کودتا علیه شما نبود، بلکه برای صحبت راجع به بحرانی در اتحادیه بود، که آن بحران نیز شما و مشی مورد نظرتان بودید(والبته هستید)، که توسط آن داشتید تشکیلات را به قهقری میبردید (والبته در حال حاضر نیز میبرید)! داشتید با غلتک خود کارهای خوب انجام شده را له میکردید! به همین منظور برای رسیدگی و چاره جویی برای اصلاح وضع مذکور جلسه ای تشکیل شد و از آقای حاج حسین امیدیان نیز به عنوان بزرگتر برای راهنمایی ما در این امر دعوت شد.کار ما به خاطر اتحادیه و در نگاه عقلانی، برای اسلام و انقلاب بود و در این امور از شما اجازه نمیگیریم! از کسی که نه تشکیلات را میشناسد و نه با الفبای کار فرهنگی آشناست و نه عدالت دارد اجازه نمیگیریم! از کسی که برای حفظ خودش و مدیریت غیرصحیحش قسم جلاله ی دروغ میخورد اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت!
در آن جلسه مطالب نامه ی ناصحانه به شما مطرح شد و بنا شد کسانی که با موارد ذکر شده در جلسه موافقند امضا کنند تا مطالب گفته شده، روی کاغذ پیاده شود. فردای آن روز که پیش نویس نامه آماده شده بود نیز از تمام کسانی که امضا کرده بودند، درخواست شد تا نامه را بخوانند و اگر نیاز میبینند که مطلبی از آن کسر یا به آن اضافه شود، مطرح کنند. همه نامه را خوانده و تأیید کردند.
در پایان باز هم از باب امر به معروف و نهی از منکر به شما عرض میکنم، امام صادق(ع) فرمودند: ملعون است، ملعون است، ملعون است اگر کسی مسئولیتی را که علم انجام آنرا ندارد بپذیرد و اگر بعد از مدتی فهمید که علم ندارد، ملعون است اگر در آن مقام بماند.
شما که خود نیز در جلسات عمومی و خصوصی معترفید که تشکیلات انجمن اسلامی را نمیشناسید و کار آن را نمیدانید، پس بروید که شایسته تر از شما برای قبول این مسئولیت هست.
بروید قبل از آنکه به لعنت خداوند گرفتار شده و از رحمت او دور شوید. دنیا ارزش این بازی ها را ندارد.
خدا را به یاد آورید و تقوا پیشه کنید که این اتمام حجت بنده ی خدا با شماست....
والسلام

علی نظری


نظرات (۴)

وبلاگ شما ثبت شد.    در روایت نو .........
امکان داره شماره تماستون رو برایمان ارسال بفرمایید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نخبه خودتی که ازقلم افتادی اسم خودتودتون راهم بنویس باچند×××
اسم همه نخبه هارو نوشتید فقط جای اسم شهید فضلعلی خالیه کاش مینوشتیدش
باز هم طرفدارهای ایشون حرفی برای دفاع ازایشون دارن؟؟؟
التبه منظورم حرف راسته نه دروغ و تهمت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">